Liczba osób posiadających pojazdy elektryczne rośnie, ale pojawia się problem. W przeciwieństwie do tych, którzy są właścicielami samochodów benzynowych, właściciele pojazdów elektrycznych nie mogą po prostu jechać do najbliższej stacji benzynowej, aby zatankować. Szczególnie na obszarach wiejskich stacji ładowania może być bardzo niewiele.
Rozwiązaniem tego problemu może być niewykorzystany potencjał słonecznych markiz fotowoltaicznych na parkingach handlowych.
Próby i testy wykonywane w USA pokazują, że takie zadaszenia mogą generować potencjał 3,1 megawata na parkingach centrum handlowego Walmart. Dostarczając energię słoneczną do około 100 stacji ładowania EV. W całym kraju Walmart mógłby uzyskać 11,1 gigawata z markiz fotowoltaicznych umieszczonych nad parkingami, aby zapewnić swoim klientom ponad 346 000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych z energii słonecznej. Taka ilość markiz słonecznych pokryłaby potrzeby 90% amerykańskiej ludności mieszkającej w promieniu 15 mil od Walmartu.
Model ten mógłby zostać przyjęty przez każdy inny sklep wielkopowierzchniowy. Energia słoneczna do ładowania pojazdów elektrycznych może być dochodowa. Wyniki wskazują, że właściciele sklepów mogą zwiększyć w ten sposób atrakcyjność sklepów i zwiększyć zyski, zapewniając swoim klientom bezpłatne ładowanie PV-EV z czterema kluczowymi korzyściami:
- Zwiększenie komfortu klientów dzięki zapewnieniu zacienienia i schronienia przed opadami atmosferycznymi.
- Wykazanie się ekologicznym podejściem.
- Zachęta do preferencyjnych zakupów dla właścicieli pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz pojazdów elektrycznych.
- Zwiększa czas zakupów i zwiększa pieniądze wydawane w sklepie, podczas pełnego ładowania samochodu.
Zastosowanie markiz fotowoltaicznych z pewnością będzie w przyszłości rozwiązaniem standardowym, uwzględniając korzyści jakie za tym stoją. Dlatego firma Db Logistic już teraz wybiega w przyszłość i oferuje szerokorozwinięte usługi transportu paneli fotowoltaicznych.