Zewnętrzna obsługa logistyczna – z czym wiąże się fulfillment?

Sklepy internetowe cieszą się ogromna popularnością, co wynika z wygody, atrakcyjnych cen, bezpieczeństwa i szybkości dostawy. Każdemu klientowi zależy na tym, aby jak najszybciej otrzymać swoje zamówienie, do czego niezbędna jest jednak dobrze zorganizowana, sprawna logistyka. Problem pojawia się w przypadku większego e-sklepu, który oferuje bogaty i zróżnicowany asortyment. Nawet w przypadku zatrudnienia większej liczby pracowników może być problem ze sprawnym pakowaniem i wysyłaniem produktów. Warto wobec tego skorzystać z usług zewnętrznej firmy, która zadba m.in. o magazynowanie i transport. Godnym polecenia rozwiązaniem będzie fulfillment, czyli ekspresowa obsługa logistyczna dla e-commerce.

Czego dokładnie dotyczy fulfillment dla e-commerce?

Prowadzenie sklepu internetowego to świetny pomysł na biznes, ale jednocześnie jest to nie lada wyzwanie. Trzeba zadbać o wiele kwestii, a jedną z nich jest sprawne pakowanie wysyłanie zamówień złożonych przez klientów. Możliwe jest powierzenie obsługi swojego e-sklepu zewnętrznej firmie. Chodzi tutaj o fulfillment dla e-commerce, co jest świetnym rozwiązaniem w przypadku wzrostu liczby zamówień i potrzeby rozszerzenia ich obsługi. Szybka wysyłka to jeden z czynników wpływających na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, bo wiąże się z zadowoleniem klientów. Nikt nie lubi opóźnień w dostawie, dlatego należy temu przeciwdziałać. Na usługę fulfillmentu składa się szereg działań: magazynowanie, kompletacja, kontrola jakości, pakowanie, organizacja transportu, wysyłka, obsługa dostaw i zwrotów, obsługa celna towaru. Najwygodniej i najprościej będzie oczywiście powierzyć wszystkie te zadania zewnętrznej firmie lub można wybrać tylko niektóre z punktów, a resztą zająć się we własnym zakresie. Wykonywane działania są oczywiście monitorowane i zapisywane, przedsiębiorca ma dostęp do wszystkich informacji dotyczących przepływu towarów dzięki zintegrowanemu systemowi obsługi magazynowej.

Dlaczego warto zdecydować się na fulfillment, jakie płyną z tego korzyści dla firmy?

Fulfillment wiąże się z licznymi korzyściami dla właścicieli sklepów internetowych. Jedną z zalet jest możliwość obsłużenia dowolnej liczby zamówień, bez martwienia się o konieczność poniesienia wysokich kosztów dodatkowych . Można mówić wobec tego o skalowalności, zwiększeniu efektywności obsługiwanych zamówień nawet w przypadku nagłego i dużego wzrostu ich liczby. Na korzyść fulfillmentu przemawia również zmiana kosztów stałych na zmienne w oparciu o liczbę wysyłanych towarów. Płaci się jedynie stałą opłatę za wynajmowaną powierzchnię, na cenę nie wpływa liczba składowanych towarów. Można liczyć na optymalizację kosztów, wynegocjowanie atrakcyjnych stawek. Korzyści finansowe to oczywiście nie jedyna zaleta, kolejną jest wzrost konkurencyjności. Klienci bardzo cenią sobie szybką dostawę, obecnie coraz więcej sklepów internetowych oferuje dostawę następnego dnia roboczego. Korzystając z usługi fulfillmentu, jest to możliwe do osiągnięcia nawet przy dużej liczbie zamówień. Jeśli firma chce działać na arenie międzynarodowej i uniknąć problemów logistycznych, to fulfillment będzie idealnym wyborem. Gwarantuje to bezproblemowe realizowanie wszystkich zamówień na wysokim poziomie.

Udostępnij: