Fulfillment dla e-commerce – kiedy się sprawdzi?

Wiele sklepów przenosi swoją działalność do sieci bądź poszerza jej zakres. Zarządzanie w branży e-commerce może sprawić wiele problemów logistycznych i nie tylko. Tu na ratunek przychodzi fulfillment. Kto powinien rozważyć skorzystanie z takich usług?

Zanim przejdziemy do wad i zalet takiego rozwiązania, warto zdefiniować, co właściwie oznacza ten enigmatyczny termin. Czym jest fulfillment dla e-commerce? To wsparcie outsourcingowej firmy, której właściciel może przekazać część obowiązków związanych z prowadzeniem sklepu internetowego, zamiast zatrudniać osoby odpowiedzialne za te czynności. Zakres działań outsourcingowej ekipy może obejmować najróżniejsze aspekty funkcjonowania sklepu internetowego – od logistyki, przez transport i obsługę zamówień, po zajmowanie się reklamacjami.

Fulfillment – dla kogo?

Ostatnimi czasy fulfillment był popularnym rozwiązaniem zwłaszcza wśród właścicieli sklepów internetowych, których biznes odniósł sukces i rozrósł się w znacznym stopniu. Nie oznacza to jednak, że jedynie prawdziwe rekiny branży e-commerce powinny korzystać z tego rozwiązania. W wielu przypadkach to istotne odciążenie dla właścicieli sklepów internetowych, którzy nie przewidzieli, jakich zasobów wymaga od nich tego rodzaju działalność. Dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce i zastanawiasz się, czy zasięgnąć wsparcia eksperta? Podpowiadamy, dla kogo szczególnie sprawdzi się fulfillment.

Firmy bez zaplecza magazynowego

Jeśli Twoja działalność e-commerce się rozrasta, a nie dysponujesz przestrzenią magazynową, skorzystanie z fulfillmentu będzie znakomitym rozwiązaniem. Najem magazynu często wiąże się z niebagatelnymi sumami. Skorzystanie z przestrzeni oferowanej przez firmę outsourcingową wbrew pozorom może okazać się znacznie tańsze niż Twój własny, mniejszy magazyn.

Właściciele, prowadzący równocześnie kilka biznesów

W takim przypadku skorzystanie z fulfillmentu dla e-commerce będzie znakomitą decyzją. Zajmowanie się aspektami związanymi z logistyką, transportem i obsługą zamówień wymaga dużej ilości uwagi i energii. Dzięki skorzystaniu z usług firmy outsourcingowej, właściciel może skupić się na marketingu i innych kwestiach, które mogły zostać zaniedbane w związku z intensywnym rozwojem firmy.

Choć skorzystanie z wsparcia outsourcingowego może wydawać się dodatkowym wydatkiem. W rzeczywistości odciążenie pracowników zawsze wiąże się z korzyściami dla firmy. Funkcjonują oni wtedy lepiej i wydajniej, i staranniej realizują swoje obowiązki. Specjaliści z kolei wykonają pewne czynności znacznie szybciej i dokładniej, niż osoby początkujące. Co przekłada się na lepsze funkcjonowanie firmy i wyższy przychód. Przy tym, nie są to pracownicy etatowi, co zmniejsza koszta utrzymania biznesu.

Udostępnij:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin